Varför ska det vara så svårt...

att komma på en rubrik???

Hej hopp i lingonskogen

I mångdags opererade jag ut en visdomstand.. Efter ett antal bedövningssprutot å en hel del vickande fram å tebax avslutade tandläkaren med 6 stygn.. Själva ingreppet kändes inte så mkt MEN när bedövningen släppte var jag inte lika kaxig.. Å nu snart en vecka senare kan jag inte tugga ordentligt så soppa är en bra vän just nu om inte annat ganska tråkig... Ett stort blåmärke på kinden fick jag oxå..såg ut som jag gått en match mot Mike Tyson typ..ha ha...

Tisdag morgon va jag till läkaren på psyk.. Läkaren hette Anis (!) i förnamn..
Vi pratade lite om hur jag mått senaste tiden..
Jag har mått ganska bra senaste tiden eller rättare sagt riktigt bra vilket är skönt å bara hoppas det håller i sig :)
Vi gick även igenom mina medicinen.. Han förlängde några å sänkte Seroquel..

Seroquel Depot innehåller en substans som kallas quetiapin. Quetiapin tillhör en grupp läkemedel som kallas antipsykotika. Sådana läkemedel hjälper vid tillstånd som orsakar symtom, som t ex: att du kanske ser, hör eller känner sådant som inte finns, tror på sådant som inte är verkligt eller känner dig ovanligt misstänksam, orolig, förvirrad eller spänd eller att du kanske känner dig väldigt uppvarvad, upprymd, upprörd, entusiastisk, hyperaktiv eller har dåligt omdöme med inslag av aggressivt och splittrat beteende eller att din sinnesstämning påverkas så att du känner dig nedstämd. Du kan känna dig deprimerad, skuldtyngd, energilös, ha dålig aptit och/eller sömnproblem..(Informationen är lånad från www.fass.se)

Tisdag kväll var det kvinnogrupp hos Nancy..Mkt trevligt som det brukar att vara.. Vi bad extra för alla offren nere på Haitit..

Onsdag eftermiddag jobbade jag några timmar..Va faktiskt riktigt skönt å komma hemifrån om så bara några tinmar...

Torsdag hade jag boendestöd 2 timmar som är ett stöd insatt av kommunen.. Som ska hjälpa mig att komma hemifrån lite mer å inte bara sitta å glo på väggarna som det annars lätt kan bli ju.. Jag har för närvarande 4 tim/2 ggr i veckan.Vilket funkar bra....

Det va min vecka det..Få se vad nästa vecka har för nya utmaningar å nya möjligheter

Puss,kram å nyp i stjärten :)

0 kommentarer: