14 Februari 2010

Hej Hej

Nu var det åter igen ett tag sen det blev nån uppdatering här på bloggen...

Jag har varit på dop vilket va helt underbart kul.. Riktigt "grymt" söt unge,som självklart lyckades linda mig runt sitt lillfinger.. (svag för små barn som jag ju är)
Jag å Amandas mamma har känt varann i ganska många år nu men tyvärr har vi inte möjlighet att träffas så ofta då vi bor ca 20 mil från varann så vi har bara såå kul när vi äntligen träffas...

Dopet gick av stapeln i Munkfors kyrka..En liten men väldigt mysig kyrka.. Amanda verkade inte gilla prästens röst för varje gång han började sjunga började Amanda gallskrika..







Det va ärligt talat ganska skönt å vara hemifrån några dagar,då jag kunde fundera på min å sambons relation.. Kom fram till att jag är såå innerligt trött på å vara hans husa.. Han hjälper inte till på nått vis här hemma.. Om jag skulle be honom om att laga mat eller dammsuga istället för att han klagar på att JAG inte dammsugit säger han på fullaste allvar -men det är ju ditt jobb eller säger han jag kan ju inte ta ditt jobb...

Om jag är deppig å nere orkar jag inte hålla på så mkt här hemma utan det blir bara det mest nödvändiga.. Å inte blir det bättre heller av att jag då ser dammråttorna förökar sig å börjar springa maraton här hemma.. Så någon form av ändring måste det bli.. När jag kom hem berättade C att han ätit pizza fem dagar i sträck ändå berättade jag för honom innan jag åkte att det fanns mat i frysen å göra iordning men det va tydligen för jobbigt...

I måndags skulle jag ha träffat min kontaktperson J på mobila teamet så jag skulle då ringa å avboka då det lät så här:

-Mobila teamet det är Margareta-Jag presenterar mig å frågar efter John
-Jag sitter i bilen men kan du ringa om ca en halvtimme?
-javisst.. hejdå-hejdå

ca 30 min senare:-Mobila teamet det är Margareta

-Jag presenterar mig å frågar efter John igen
-Hmm han håller på med hjärt å lungräddning
-öööhh..tystnad.. jaha..ojdå säger jag M hörde min förvåning å skräck
-Ja han håller på undervisar i hjärt å lungräddning alltså
-jaha säger jag mkt lättadSnacka om att jag nästan själv hade behövt HLR ett tag där..

(J ringde upp senare)

Kommande vecka jobbar C em.. På måndag å onsdag ska jag jobba..Annars bjuder veckan inte på några större utsvävningar tror jag.. På torsdag kommer det ett litet bidrag (men dock bättre än inget) från fk så då ska jag försöka hasa mig iväg å handla lite aida väv så jag kan komma igång å brodera..

Idag ville C åka till Avesta,va dock inte så sugen på å följa med men vi får väll se om jag följer med ändå..

Hej svejs i lingonskogen// Maja

0 kommentarer: